Total War: ROME II – Edycja Sparty

 

Kolekcja zawierająca pełną wersję gry Rome II, pakiet dodatków oraz dostęp do gry Total War: Arena.

 
 
Platforma PC
Gatunek Strategiczne
Wersja językowa lang
Data premiery 13.11.2015
Wydawca SEGA
 
  Total War: ROME II – Edycja Sparty

Wymagania techniczne

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • system operacyjny: XP/ Vista / Windows 7 / Windows 8 
  • procesor: Intel Dual Core 2 Ghz / jednordzeniowy Intel 2.6 Ghz 
  • pamięć: 2GB RAM 
  • karta graficzna: 512 MB kompatybilna z DirectX 9.0c (shader model 3.0, wsparcie dla Vertex Texture Fetch) 
  • DirectX: 9.0c 
  • dysk twardy: 35 GB wolnego miejsca na dysku 
  • rozdzielczość ekranu: 1024x768 

 

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • system operacyjny: Windows 7 / Windows 8 
  • procesor: Intel Core i5 drugiej generacji (lub szybszy) 
  • pamięć: 4GB RAM 
  • karta graficzna: 1024 MB kompatybilna z DirectX 11 
  • DirectX: 11 
  • dysk twardy: 35 GB wolnego miejsca na dysku 
  • rozdzielczość ekranu: 1920x1080

Kolekcja zawierająca pełną wersję gry Rome II, pakiet dodatków oraz dostęp do gry Total War: Arena. Zostań świadkiem upadku wielkich antycznych cywilizacji i weź udział w epickich kampaniach, które w unikalny sposób łączą olbrzymie bitwy w czasie rzeczywistym ze strategią turową. Total War to tysiące godzin gry polegającej na budowie imperium i dowodzeniu wojsk z oszałamiającym przywiązaniem do szczegółów.

 

Total War: ROME 2 – Edycja Sparty zawiera:

  • Grę Total War: ROME II
  • Zawartość do pobrania – Gniew Sparty
  • Zawartość do pobrania – greckie państwa-miasta
  • Zawartość do pobrania – Córy Marsa
  • Dostęp do gry Total War: Arena, złota i greckiej jednostki Myrmidonów

 

Total War: ROME II

Jak daleko się posuniesz dla dobra Rzymu?

 

Nagradzana seria Total War powraca do Rzymu w zupełnie nowej grze, wyznaczającej standardy gatunku strategii. Stwórz pierwsze w historii supermocarstwo i poprowadź do boju najpotężniejszą machinę wojenną starożytnego świata. Zdominuj wrogów, korzystając z narzędzi wojskowych, gospodarczych i politycznych. Twe panowanie spotka się z podziwem, ale i zazdrością... nawet wśród najbliższych sojuszników.

 

Kto zdradzi pierwszy? Czy  jako pierwszy zwrócisz się przeciwko przyjaciołom? Czy będziesz walczył w obronie Republiki, lub zechcesz samotnie przejąć tron i mianować się cesarzem?

 

Cechy gry:

  • Planuj podboje znanego świata w ogromnym, turowym trybie kampanii (obsługuje również tryby współpracy i rywalizacji dla 2 osób). Spiski, polityka, intrygi, rewolucje, lojalność, honor, ambicje i zdrada - od Twoich decyzji zależy przebieg historii.
  • Sformuj potężne armie i ruszaj na pole bitwy w czasie rzeczywistym. Skorzystaj ze swoich umiejętności taktycznych, dowodź dziesiątkami tysięcy żołnierzy i stocz epickie bitwy na lądzie i morzu.
  • Walcz ku chwale Rzymu jako jedna z trzech rodzin albo obejmij przywództwo jednej z wielu rywalizujących cywilizacji. Każda frakcja to inny styl rozgrywki oraz setki unikatowych jednostek - od machin oblężniczych i ciężkiej kawalerii po zakutych w stal legionistów i barbarzyńskich wojów.
  • Odwiedź egzotyczne, starożytne miasta, obejrzyj kolosalne armie, odtworzone z niezwykłą dbałością o szczegóły i zobacz niesamowite bitwy. Różne perspektywy kamery pozwolą Ci zobaczyć, jak Twoi żołnierze wydają okrzyki bojowe lub zwijają się z bólu na linii frontu, a nowa kamera taktyczna umożliwi Ci obejrzenie pola walki z lotu ptaka, abyś mógł łatwiej podejmować decyzje strategiczne.
  • Niezwykle rozbudowane opcje ustawień zarówno rozgrywki, jak i grafiki, dzięki którym grę można będzie dostosować do nieco słabszych, jak i najpotężniejszych konfiguracji sprzętowych.

 

Gniew Sparty

Gniew Sparty to zupełnie nowa, epicka kampania dodatkowa do Total War: ROME II, skupiająca się wyłącznie na terytoriach helleńskich i pozwalająca graczowi poznać burzliwy okres słynnych wojen peloponeskich.

 

Mamy rok 432 p.n.e., a w greckich państwach-miastach narastają niepokoje. Na zjeździe Związku Peloponeskiego prosperujące Ateny spotykają się z wrogością Sparty, Koryntu i Ligi Beockiej, co na zawsze zakłóca delikatną równowagę polityczną w regionie.

 

Choć wspomniane frakcje zawiązują luźny sojusz przeciwko ateńskiej arogancji, każde państwo ma swe własne cele. Stawką jest przyszłość całej Grecji, a nadciągający konflikt da komuś absolutne zwierzchnictwo nad całym światem helleńskim.

 

Tymczasem potężne imperium Persów czeka, obserwuje i przygotowuje swoje siły zbrojne, aby wykorzystać helleński chaos do swoich celów...

 

Cechy pakietu Gniew Sparty:

Nowa mapa kampanii
Mapa kampanii w pakiecie Gniew Sparty przedstawia najwcześniejszy okres, jaki kiedykolwiek został przedstawiony w serii Total War. To szczegółowe i przejrzyste odtworzenie państw greckich w roku 432 p.n.e - w sumie 22 prowincje i 78 regionów, w tym Grecja kontynentalna, wyspy i wybrzeże jońskie. Mapa zawiera też 12 nowych cudów, takich jak ruiny Troi, świątynia Zeusa i grobowce królów Macedonii. Co więcej, kampania rozgrywa się w krótszym okresie czasu niż główna kampania ROME II, a więc każda tura to tylko jeden miesiąc.

 

Cztery grywalne frakcje
Ateny (Athenai), Korynt (Korinthos), Sparta i Beocja są grywalne w pakiecie Gniew Sparty, a każda z nich posiada własne premie frakcji, zestawy jednostek, wyzwania i geograficzny punkt rozpoczęcia gry. Dodatkowo, w trakcie kampanii pojawią się słynni generałowie i mężowie stanu, tacy jak spartański generał Lizander czy ateński dostojnik Sokrates.

Zgodnie z prawdą historyczną, Sparta może korzystać z bardziej różnorodnych jednostek niż inne frakcje, co odpowiada jej przewadze w wojnie lądowej. Tymczasem Ateny zyskują przewagę w bitwach morskich.

 

Rozgrywki i festiwale panhelleńskie
Grecy tamtych czasów byli zręcznymi atletami, a w pakiecie odtworzono doroczne igrzyska olimpijskie, pytyjskie, istmijskie i nemejskie. Każde z nich odbywają się w innym okresie roku, a ty możesz decydować - będziesz sponsorować atletę, wesprzesz pretendenta, wyślesz swego posła, a może nic nie zrobisz? Każdy wybór może przynieść ci szczęście lub pecha. Grecki kalendarz był też pełen festiwali religijnych, które mogą dać ci premie i korzyści w kampanii oraz realistycznie oddają atmosferę tamtych czasów.

 

Nowe drzewa technologii
Gniew Sparty zawiera zupełnie nowe drzewa technologii, przedstawiające osiągnięcia wojskowe, morskie i obywatelskie tamtych czasów. Sześć gałęzi pozwala graczowi rozwijać się w dziedzinie wojskowości, floty, technologii, filozofii, estetyki i matematyki.

 

Helleńska mentalność plemienna
Z wyjątkiem imperium Persów, frakcje przedstawione w pakiecie Gniew Sparty wywodzą się z kultury helleńskiej, a więc "kultura" została zastąpiona "mentalnością plemienną". Każda frakcja należy do jednego z plemion greckich i choć cztery grywalne frakcje nie muszą obawiać się niezadowolenia z powodu obecności innych plemion greckich, otrzymają spore kary dyplomatyczne za frakcje, które nie są "prawdziwymi" Grekami.

 

Perskie zagrożenie
Imperium perskie zajmuje ziemie na wschodnim krańcu mapy kampanii i raczej nie miesza się w sprawy Greków. Jeśli jednak któreś z państw greckich zdominuje pozostałe, Persowie zaangażują się z czasem militarnie, aby spróbować poskromić tę nową potęgę!

 

Nowe jednostki armii i marynarki
Nowe zestawy jednostek są dostępne dla wszystkich czterech grywalnych frakcji i realistycznie odzwierciedlają ten okres w greckiej historii. Frakcje greckie opierają się przede wszystkim na hoplitach, a różnorodność taktyczną w różnych scenariuszach bitewnych gwarantują jednostki pomocnicze. Dostępnych jest mniej jednostek najemniczych, które są jednak bardziej wyspecjalizowane i mogą zapewnić armiom większą elastyczność. Najemnicy są też częściej dostępni w różnych prowincjach.

Trzonem greckich jednostek morskich są różne taktyczne wersje okrętów o kadłubach diery i triery, przy czym największy nacisk położono na taranowanie i abordaże. Dodatkowo, okręty transportujące wojska spełniają bardziej funkcję przewoźnika i nie mogą taranować jednostek w trakcie bitew. Zmniejsza to niesprawiedliwą przewagę konwojów z wojskami w trakcie bitew morskich. Zmiana ta zostanie wstecznie wprowadzona do wszystkich kampanii w ROME II.

Wśród ponad 50 nowych jednostek lądowych i morskich, w pakiecie Gniew Sparty pojawią się także wojska specjalistyczne i legendarne, takie jak nieśmiertelni włócznicy, spartańscy hoplici czy Skiritai.

 

Greckie Państwa-Miasta

 

Pakiet Greckie Państwa-Miasta dodaje nową grywalną Kulturę w tym trzy nowe grywalne frakcje do gry Total War: Rome II; możliwe do wykorzystania w trybach kampanii jedno- oraz wieloosobowej i w Bitwach Niestandardowych i Wieloosobowych.

 

Pakiet Greckie Państwa-Miasta dodaje nastawione na dyplomację Ateny, wykorzystujący spryt Epir, oraz budzącą grozę Spartę jako grywalne frakcje. Każda z nich oferuje szereg taktyk specjalnych do osiągnięcia zwycięstwa kulturalnego i bitewnego, oraz śmiercionośne jednostki elitarne, by zniszczyć wrogów w walce.

 

Państwa Greckie mają wiele wspólnych celów, filozofii i ogólnych celów dyplomatycznych. Niemniej jednak, są one zdefiniowane przez ich zaciętą obronę niezależności i widać między nimi ogromne zróżnicowanie w podejściu do cywilnych i wojskowych wyzwań, które często prowadzą je do konfliktu z resztą świata, oraz pomiędzy nimi samymi.

 

Cechy:

  • Nowe grywalne frakcje - Ateny, Sparta i Epir 
  • Nowe cechy kulturowe
  • Nowe cele kulturowe
  • Nowe Tradycje Wojskowe 
  • Nowe Jednostki
  • Nowe budynki

 

Córy Marsa

Atena, Bellona, Andraste, Mars: niezależnie od tego, któremu bóstwu wojny ślubowały swą wierność, otrzymywały przyrzeczenie zwycięstwa w obliczu nawet najpotężniejszych wrogów. Niezależnie od tego, czy broniły swej ojczyzny, czy odbywały służbę podczas chwalebnych podbojów, kobiety były obecne w wielu armiach świata starożytnego. Zręczni generałowie powinni odpowiednio korzystać z umiejętności tych, które chcą się stać wcieleniami bogów i bogiń wojny. Na polu bitwy właśnie pojawiła się zwinna i zabójcza mieszanka różnych stylów walki i umiejętności.

 

Gladiatorki

Mogą być werbowane przez Rzym lub jako najemniczki w Italii.

Niezliczone treningi i turnieje na arenach powodowały, że Gladiatorki posiadały umiejętności ostre jak brzytwa, były bezwzględnymi i świetnie wyszkolonymi wojowniczkami. W walce wręcz posługiwały się brutalną siłą, a w sprzyjających okolicznościach potrafiły zadawać zwykłym żołnierzom ciężkie straty. Ciężko uzbrojone i zdyscyplinowane, Gladiatorki lepiej sprawdzały się w defensywie, niż ich szkoleni na arenie towarzysze. Nie brakowało im też żądzy krwi.


Kuszyckie najemniczki z tarczami

Mogą być werbowane jako najemniczki w Etiopii.

Niezależni Kuszyci to siła geopolityczna, z którą należy się mierzyć. Ich łucznicy konni i dobrze wyszkolona piechota kilkakrotnie odpierali Rzymian, tym samym wykazując się zdolnością do toczenia bitew na dużą skalę. Wyposażone we włócznie Kuszyckie najemniczki z tarczami
są szybkie, zręczne i zabójcze. Potrafią błyskawicznie zaatakować z terenów leśnych, a jako że są szkolone w efektywnej obronie przed kawalerią, dowódcy konnicy powinni się ich obawiać.


Luzytańskie szermierki

Mogą być werbowane przez Luzytan lub jako najemniczki w Luzytanii.

Luzytanie toczą boje od wielu pokoleń i naprawdę należy się z nimi liczyć, szczególnie ze względu na ich taktykę zastawiania błyskawicznych pułapek. Cieszą się reputacją doskonałych partyzantów. Wyszkolone tak, aby nacierać pod ostrzałem wroga w szyku koła kantabryjskiego, szybkie i silne szermierki doskonale wykorzystują leśne osłony, by pozostać ukryte w trakcie przemieszczania się. W momencie szarży atakują szybko i z zaskoczenia, siejąc spustoszenie i przerażenie wśród wrogów. W obronie należy korzystać z luzytańskich szermierek ostrożnie, ale potrafią one odeprzeć nawet silne ataki wroga.


Cymbryjskie łuczniczki

Mogą być werbowane przez Swebów.

Liczne plemiona germańskie zamieszkiwały gęste lasy Europy północnej. Również Swebowie musieli więc opracować techniki walk partyzanckich. Cymbryjskie łuczniczki doskonale wykorzystują osłony i uderzają z ukrycia. Spośród wszystkich Swebów najlepiej radzą sobie z łukami. Doskonale sprawdzają się z dalekiego zasięgu i potrafią zadać duże straty. Nawet jeśli zostaną wykryte, wciąż potrafią siać chaos w szeregach wrogów - w walce wręcz sprawdzają się dużo lepiej, niż sugerowałaby to ich rola podstawowa.


Gladiatorki z włóczniami

Mogą być werbowane przez Rzym lub jako najemniczki w Italii.

Gladiatorki przenoszą krwawą i brutalną walkę wręcz z aren na pola bitew. Są doskonałymi wojowniczkami na pierwszą linię szturmu. Gdy wyposażyć je we włócznie, znacznie lepiej sprawdzają się w defensywie w porównaniu ze swymi uzbrojonymi w miecze siostrami. Doskonale radzą sobie w obliczu natarcia wroga. Odpowiednio ustawione potrafią powstrzymać potężne natarcie kawalerii, a ich zabójcze kontrataki zadają wrogom przerażające straty.

 

Harcowniczki Gorgo

Mogą być werbowane przez Spartę lub jako najemniczki w Helladzie.

Mieszkańcy Sparty szczycili się jedną z najlepszych formacji piechoty starożytnego świata. Podczas gdy heloci pełnili "niższe" funkcje w społeczeństwie - zajmowali się np. rolnictwem, spartańscy wojownicy mogli poświęcać cały czas na ćwiczenie sztuki wojny. Treningi atletyczne i z bronią nie były jednak domeną wyłącznie mężczyzn. Harcowniczki Gorgo strzelały szybciej i mocniej, niż standardowi procarze, dzięki czemu były cenną formacją w spartańskiej armii.


Włóczniczki

Mogą być werbowane przez Swebów lub jako najemniczki w Swebii, na Śląsku i w Magna Germania.

Niezależne, dumne i strzeżone przez potężne bóstwa, ludy germańskie znane były z doskonałych wojowników. Kobiety Swebów nie są wyjątkiem i posługują się bronią równie zręcznie, co mężczyźni. Stojąc ramię w ramię ze swoimi braćmi, swebskie włóczniczki doskonale sprawdzają się w defensywie, potrafią powstrzymać natarcie wroga i zasiać strach w sercach przeciwników swego plemienia. Ich szkolenie jest jednak na tyle różnorodne, że w zależności od sytuacji, potrafią szybko przejść do kontrataku.