Historia firmy Cenega

Nasza firma powstała z połączenia IPS Computer Group (data założenia: 1991) oraz Mirage Media (data założenia: 1988), które początkowo działały pod szyldem IM Group, by finalnie przekształcić się w firmę CENEGA. Firma od początku swojej działalności zajmuje się kompleksowym wprowadzaniem na rynek gier, a od 2016 roku również wysokiej jakości licencjonowanych gadżetów z gier i marek popkultury. CENEGA prowadzi działalność w Polsce, Czechach oraz na Słowacji i Węgrzech. Obecnie firma wydaje gry we współpracy z BANDAI NAMCO Entertainment, Capcom Interactive, GIANTS Software, Play Way S.A., Focus Home Interactive, SEGA Europe Ltd, Sold Out Sales & Marketing, Square Enix, Take 2 Interactive oraz Warner Bros. Interactive Entertainment.

 

2022 - Firma Cenega S.A. wydaje na polskim rynku w wersji pudełkowej grę Dying Light 2, polski megahit od studia Techland

 

2021 – Rozpoczęty zostaje proces włączania firmy Cenega S.A. wraz z pozostałymi spółkami należącymi do grupy kapitałowej w struktury firmy Tencent Holdings Limited, największej na świecie firmy z branży gier i mediów społecznościowych, a także czołowej firmy branży nowych technologii. Pod koniec roku Cenega S.A. zostaje w pełni włączona w struktury firmy Tencent Holdings Limited, która staje się wyłącznym właścicielem firmy Cenega

 

2020 – Firma Cenega S.A. wydaje na polskim rynku w wersji pudełkowej grę Cyberpunk 2077 stworzoną przez studio CD Projekt RED, jedną z najbardziej wyczekiwanych w historii gier  

 

2020 – W ramach marki Good Loot wydana zostaje unikalna kolekcja wysokiej jakości puzzli z grafikami z najpopularniejszy gier.

 

2019 – w ramach grupy kapitałowej powstaje Yagamedia, agencja, której zadaniem jest oferowanie kompleksowej obsługi marketingowo-PRowej dla tytułów cyfrowych. Agencja zajmuje się obsługą wybranych tytułów Take 2 Interactive, Warner Bros. Interactive Entertainment, Square Enix, SEGA Europe Ltd, Bethesda Software oraz Bungie

 

2016 - Firma rozszerza profil działalności powołując autorską markę Good Loot, czyli wysokiej jakości licencjonowane gadżety, odzież i akcesoria z najpopularniejszych gier i marek popkultury.

 

2015 – we współpracy z Playstation Polska, Microsoft Polska oraz Ubisoft Poska zostaje zorganizowana pierwsza edycja Warsaw Games Week – wielkiej imprezy dla graczy, na której wszyscy fani elektronicznej rozrywki mogą zapoznać się z najnowszymi oraz nadchodzącymi tytułami. Impreza szybko zostaje okrzyknięta „polskim Gamescomem”, a sukces tego wydarzenia przekłada się na zorganizowanie kolejnych edycji

 

2014 - Firma Cenega Poland zostaje przekształcona w spółkę akcyjną, zmieniając nazwę na CENEGA S.A. W tym samym roku firma rozpoczyna rozwój nowej sekcji, której zadaniem jest kompletna obsługa gier Free-to-Play MMO łącznie ze stworzeniem polskiej wersji językowej, powstaniem lokalnych serwerów, pomocy technicznej, jak i dedykowanych grze administratorów. Pierwszym projektem jest gra Royal Quest.

 

2013 - Sklep internetowy firmy Cenega, który od 2011 roku znany jest pod nazwą muve.pl odłącza się formalnie od firmy i przekształca w spółkę Muve S.A.

 

2009 - Dział Cenegi, świadczący usługi tłumaczeniowe, programistyczne i testerskie, odłącza się od firmy CENEGA Poland i przekształca w QLOC S.A. W tym roku swoją działalność rozpoczyna firma Cenega Hungary.

 

2005 - Cenega Poland wchodzi w skład koncernu 1CE Entertainment.

 

2000 - Firma IM Group przekształca się w firmę Cenega Poland, a Bohemia Interactive zmienia nazwę na Cenega Czechy. W tym roku firma rozszerza także swoją działalność na rynek słowacki.

 

2000 - W wyniku połączenia IPS Computer Group z Mirage Media powstaje firma IM Group Sp. z o.o. W tym samym roku dzięki połączniu IM Group z o.o z czeską firmą z branży gier komputerowych Bohemia Interactive s.r.o. oraz DBG OSTEUROPA Holding GmbH, utworzony zostaje holding CENEGA N.V.